Οι Top-5 τρόποι για να κόψετε

...το τσιγάρο, σύμφωνα με την επιστήμη!
Από τη δεκαετία του 1950 είναι γνωστό, ότι το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά την υγεία μας. Εντούτοις, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ανθρώπων δεν μπορεί να ξεφύγει από το τσιγάρο.

Για να βοηθήσουν τους ανθρώπους που θέλουν να σταματήσουν το κάπνισμα, οι επιστήμονες εξέτασαν με μεγάλο ενδιαφέρον ό,τι έχει αποδειχτεί πως λειτουργεί. Ειδικά από τη στιγμή, που πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι το 90% από εκείνους που προσπαθούν να σταματήσουν το κάπνισμα, το αρχίζουν ξανά, παρά τις καλύτερες προσπάθειές τους.
Εδώ είναι μερικές επιλογές που έχουν αποδειχθεί επιστημονικά ότι είναι αποτελεσματικές, τουλάχιστον για να γίνει το δύσκολο: η αρχή...

Οικονομικά κίνητρα
Έρευνα που έγινε σε 2.500 καπνιστές και η οποία δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση New England Journal of Medicine, έδειξε ότι τα άτομα που είχαν οικονομικό κίνητρο να κόψουν το τσιγάρο, έδειξαν αξιοσημείωτη επιτυχία, στους πρώτους 12 μήνες.
Το πιο επιτυχημένο πρόγραμμα ήταν εκείνο κατά το οποίο οι συμμετέχοντες έβαλαν αρχικά στην άκρη 150 δολάρια. Ο καθένας θα έπαιρνε πίσω αυτά τα λεφτά συν άλλα 650 δολάρια (σύνολο 800 δολάρια), αν έκοβε οριστικά το κάπνισμα, ανεξάρτητα από την μέθοδο που θα ακολουθούσαν. Από αυτούς τους συμμετέχοντες, το 52,3% σταμάτησαν το κάπνισμα.
Σε άλλη ομάδα, η υπόσχεση ήταν να λάβουν απευθείας 800 δολάρια αν έκοβαν το κάπνισμα, χωρίς καμία άλλη “προκαταβολή” από μέρους τους. Εδώ όμως μόλις το 17,1% έκοψε τελικά το κάπνισμα.

Ψυχολογική υποστήριξη
Έρευνες δείχνουν ότι μόλις το 4-7% κόβει το τσιγάρο χωρίς καμία βοήθεια. Οι επιστήμονες υπογραμμίζουν την σημασία να είναι κανείς ψυχολογικά δυνατός και αποφασισμένος να τα καταφέρει και να είναι προετοιμασμένος για τα συμπτώματα της “αποτοξίνωσης” από το τσιγάρο.
Προσθέτουν επίσης να πίνετε νερό κάθε φορά που σας έρχεται μεγάλη επιθυμία για τσιγάρο. Επίσης να απασχολείτε εκείνη την ώρα τον εαυτό σας με κάτι άλλο. Κάντε μια βόλτα. Δοκιμάστε αργές και βαθιές αναπνοές και σκεφτείτε καλά αν αξίζει να κάνετε ένα τσιγάρο εκείνη τη στιγμή. Τέλος, οι επιστήμονες λένε ότι η υποστήριξη από την οικογένεια και τους φίλους είναι καίριας σημασίας. Είναι εκείνοι που θα σας κρατήσουν στον δρόμο της ειλικρίνειας.

Κάντε το ως ζευγάρι
Αν σε ένα ζευγάρι, και οι είναι καπνιστές, τότε το να το κόψει μόνο ο ένας είναι πολύ δύσκολο. Έρευνα έδειξε ότι το 50% των αντρών έκοψε το κάπνισμα, όταν η σύντροφός τους (επίσης καπνίστρια) έκανε την ίδια προσπάθεια, σε αντίθεση με το μόλις 8% επιτυχίας, όταν η σύντροφός τους δεν δοκίμασε να το κόψει μαζί τους.

Θεραπεία υποκατάστασης της νικοτίνης
Υπάρχουν συσκευές εισπνοής, ρινικά σπρέι, παστίλιες και επιθέματα για τα ούλα και το δέρμα, που παρέχουν νικοτίνη με αργό ρυθμό, για να βοηθήσει τους καπνιστές να μηδενίσουν σταδιακά την “ανάγκη” για τσιγάρο και να αντιμετωπίσουν τα συμπτώματα της απόσυρσης.
Έρευνες δείχνουν ότι η πιθανότητα να κόψει κάποιος το τσιγάρο αυξήθηκε κατακόρυφα στο 50-70% των καπνιστών που δοκίμασαν αυτά τα βοηθήματα.

Συνταγογραφούμενα φάρμακα
Εκτός από φάρμακα, όπως η βουπροπιόνη, υπάρχει ακόμα μία δραστική ουσία, που ονομάζεται βαρενικλίνη. Αυτά τα φάρμακα λειτουργούν στοχεύοντας τους υποδοχείς νικοτίνης στον εγκέφαλό σας. Αυτό σημαίνει ότι δεν παίρνετε τόσο πολύ ευχαρίστηση από το κάπνισμα και μειώνουν τις αντιστάσεις σας για να το κόψετε. Έρευνες έχουν δείξει ότι η λήψη τέτοιων φαρμάκων (πάντα σε συνεννόηση με τον προσωπικό σας γιατρό) μπορεί να υπερδιπλασιάσει τις πιθανότητες να κόψει κανείς το τσιγάρο.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

sosial

 
<